Handelsbetingelser

Kundeservice:

Er du i tvivl om noget, så skriv endelig til os. Vi står altid klar til at hjælpe dig, hvad end det handler om en specifik vare, rådgivning eller noget helt tredje. Skriv til os på info@moreliving.dk. Vi bestræber os på altid at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt.

 

Annullering af ordre:

Ønsker du at annullere din ordre, skal dette altid ske på mail til info@moreliving.dk, hvor man oplyser ordrenummer samt årsag. Ordren vil først være annulleret, når du har modtaget bekræftelse på mail. Det er ikke muligt at annullere sin ordre over andre kanaler. Husk at skrive “annuller ordre” i emnefeltet på e-mailen.

 

Fortrydelsesret:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos More Living. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. For at lette håndteringen anbefaler vi at du sender en mail til info@moreliving.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du har mulighed for, at tilkøbe en returlabel hos os, et returbrev kan koste fra 50,- og vil blive modregnet dit returbeløbet.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i den fysiske butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del, eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du pakker varen ind i en ydre forsendelsesemballage for at beskytte varen og den originale emballage, mest muligt. Hvis den originale emballage mangler, eller er helt eller delvis skadet, kan dette medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling ved returnering:

Hvis du fortryder dit køb, får du det som du har betalt tilbage eksklusiv fragtomkostninger. Vi overfører betalingen seneste 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelsen fra dig om at du ønske at fortryde dit køb.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmetode som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.

Varen skal sendes til til følgende adresse:

More Living

Vestre Landevej 30

4930 Maribo

Mærk varen ‘Returnering

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen sammen med varen.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

Ombytning: 

Ønsker du en anden størrelse, eller en anden vare skal der lægges en ny ordre online, da vi ikke kan garantere, at varen stadig vil være på lager til den tid vi får din pakke retur.

Du kan bytte din vare inden for 14 dage. Ved ombytning hos More Living, skal du lave en ny ordre og sende den gamle ordre retur.

Nogle varer kan i kraft af deres størrelse/vægt/type ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet større møbler. Vi anbefaler derfor, at du kontakter os vedrørende returnering, da vi højst sandsynligt kan tilbyde dig en fornuftig returfragt.

Ved varer over 20 kg, skal det varsles til info@moreliving.dk for, at være sikker på at der er personale til at tage imod produktet. Vi forbeholder os retten til at afvise en returnering, hvis det ikke er blevet varslet inden.

 

Reklamation:

Når du handler hos More Living har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Den endelige vurdering af reklamationens berettigelse foretages af More Living. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kontakt os på e-mail info@moreliving.dk med dit ordre nr., billeder af varen hvor man tydeligt kan se fejlen varen samt beskrivelse af fejlen.

Vi gør opmærksom på, at More Living ikke hæfter for reklamationen, hvis leverandøren/producenten af varen ikke godkender den, og det er derfor vigtigt at sende os tydelige, retvisende billeder fra alle vinkler, samt at vedhæfte sin ordrebekræftelse når man anmelder reklamationen.

Bemærk: Tjek altid varen ved modtagelse. Ser pakken beskadiget ud, er det vigtigt at du åbner og tjekker produktet for fejl med det samme.

Bemærk: Har du fået godkendt din reklamation og skal sende din vare retur skal det være i “væsentlig samme stand”, som den var ved leveringen. Den originale emballage er ikke nødvendig, når du sender varen tilbage. Dog skal du sørge for at pakke varen forsvarligt ind for at undgå, at den bliver yderligere beskadiget under transporten.

Bemærk: Der ydes ikke garanti på palietter, perler, sten og andre pyntegenstande. En pyntegenstand kan være mange forskellige ting, men er der tale om en pyntegenstand, vil det som minimum stå angivet i produktbeskrivelsen, og varen er som navnet antyder primært til pynt, og ikke egnet hyppigt/slidende brug. Vi forbeholder os retten til at afvise reklamationen, hvis der er tale om en pyntegenstand med tydelig brugs-/anvendelsesskader. 

Fragt og levering:

Når du afgiver en ordre hos More Living sendes ordren til behandling, du får kort tid efter ordreafgivelsen, en autogenereret ordrebekræftelse. More Living sender dig en besked, når varen er ved at blive pakket og afsendt. Vi trækker først beløbet fra dit kort i det øjeblik pakken er klar til afsendelse. Vi kan ikke trække flere penge på dit kort end du har tilladt under betaling.

Fragtpris på ordre fra More Living koster 50 kr. denne fragtpris, er ved levering til en pakkeshop nær dig. Hjemmelevering og levering til erhverv koster 55 kr. 

Vi tilbyder dig fri fragt på forsendelser over 700 kr. til den nærmeste pakkeshop. Leveringstid for din ordre er 1-3 hverdage. Hos More Living leverer vi med GLS til det nærmest GLS afhentingssted. Vi leverer udelukkende til adresser i Danmark (ikke til Grønland og Færøerne)

OBS.: Ved tungere varer/ordre- eller særlige skrøbelige varer, kan fragt omkostningen være mere end de 50 kr. eller 55 kr. hvis dette er tilfældet, vil dette stå under varen eller ved check ud ved kassen.

Vælger at afhente din ordre hos More Living, vil du typisk inden for 24 timer kunne afhente din ordre. Vi kontakter dig, når ordren er klar til afhentning enten pr. tlf. eller mail.

Betaling:

Hos More Living modtager vi betalinger med Visa/Dankort, Betalingen trækkes først på din konto, når varen er pakket og afsendt. Vi tager ikke kortgebyrer. Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms og i følgende valuta: Danske Kroner (DKK). Vi benytter os af en sikker og godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kort oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder at man ikke kan læse dine informationer, og at din data er sikker og ikke kan aflæses af andre. Når købet er gennemført, vil du blive videresendt til en bekræftelse af dit køb, samt modtage en ordrebekræftelse på den mail du har angivet under købet. (Skal tilpasses i forhold til nyt betalingssystem)

Klarna:

Hos More Living kan du shoppe nu, betal senere med Klarna. Lad os præsentere en ny fleksible betalingsmetode. Du vælger blot Klarna ved kassen og så har du 30 dage til at ombestemme dig, inden du betaler for dine varer. Ingen renter eller gebyrer når du betaler til tiden.
Klarna giver dig mere fleksible betalingsmuligheder. Er du ikke klar til at betale det hele på én gang? Intet problem. Del betalingen op, så du kan få dine varer med det samme og betale løbende.

Når et produkt er håndlavet:

Har du købt en vare, der er håndlavet, kan der forekomme mindre variationer i form, farve, finish og overfladen. Dette vil ikke blive accepteret som en fejl eller reklamation på varen. 

*Alle More Livings design er unikke og vil bære præg af unika. Derfor vil der forekomme variationer i forhold til farve, størrelser og overflader mm. 

Er varen håndlavet vil det forekomme på vores webshop. Vi udvælger vores varer med øje for de unikke detaljer. Det er derfor en naturlig del af produktet, som er med til at gøre det helt specielt.

 

Priser:

Alle priser på More Living er i danske kroner og inklusive moms, men eksklusiv leveringsomkostninger. Der tages dog forbehold for taste fejl, samt udsolgte varer.
Når More Living holder udsalg eller har nedsatte varer gælder det ikke med tilbagevirkende kraft. Dvs. hvis du har handlet en vare til -50% som efterfølgende sættes længere ned, refunderer vi ikke differencen, men du er velkommen til at sende varen retur og lave en ny ordre på den. 

Ved nedsatte varer og kampagner, kan det forekomme, at man ikke kan kombinere rabatter sammen. Det samme gør sig gældende med speciel varer. 

Ved pakkens ankomst:

Ved pakkens ankomst bærer du ansvaret for, at tjekke om indholdet er intakt. Skulle dine varer, mod forventning, være beskadiget skal du reklamere. Dette skal foretages inden for 24 timer efter modtagelse.

Reklamationen er først valid når du har vedhæftet et billede af den beskadigede vare og kvittering, samt dit fulde navn og dit ordre nr. Dette skal sendes på e-mail til: info@moreliving.dk

Er en pakke synligt beskadiget ved levering, skal du afvise at tage imod den og meddele dette inden for 24 timer til info@moreliving.dk

 

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos More Living og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi i kassen videregive dine personlige data i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, om du er kvalificeret til deres betalingsmetoder og for at skræddersy disse betalingsmetoder mhp. du. Dine personlige data, der overføres, behandles i overensstemmelse med Klarnas egen fortrolighedserklæring.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på - info@moreliving.dk

 

Klage adgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@moreliving.dk

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.